19 May 2021

PORR i Unibep wybudują ważny odcinek S19

Umowa na zaprojektowanie i budowę kolejnego fragmentu drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim podpisana. Tym razem do realizacji przeszedł odcinek Krynice (DK65) – Dobrzyniewo – Białystok Zachód (S8). Zrealizuje go konsorcjum w składzie PORR SA z siedzibą w Warszawie (Lider Konsorcjum) oraz Unibep S.A. z siedzibą w Bielsku Podlaskim (Partner Konsorcjum).

Ten fragment S19 jest częścią międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia łączącego państwa bałtyckie, poprzez Białystok, Lublin i Rzeszów, z południem Europy.

Zamawiającym jest Skarb Państwa – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku. Wartość kontraktu wynosi ok. 329,8 mln zł netto (tj. ok. 405,6 mln zł brutto), z czego wynagrodzenie Unibep SA wynosi ok. 164,9 mln zł netto. Termin realizacji wynosi 36 miesięcy od daty zawarcia umowy (bez okresów zimowych)

Szlak Via Carpatia otwiera gospodarczo regiony Polski wschodniej. Podpisana dzisiaj umowa zapewni dobrą komunikację wokół Białegostoku. Jest to kolejna umowa na realizację tej drogi ekspresowej w woj. podlaskim - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Odcinek, który będzie projektowany i budowany ma ok. 10,2 km długości i na północy, w rejonie miejscowości Krynice, włącza się w istniejącą drogę krajową nr 65 Ełk - Białystok. Od zachodu omija stolicę województwa, aby na funkcjonującej drodze ekspresowej S8 (na planowanym węźle Białystok Zachód) połączyć się z odcinkami S19 będącymi już w realizacji (również w systemie Projektuj i buduj):

- Białystok Zachód - Księżyno,

- Księżyno - Białystok Południe

- Białystok Południe - Ploski

- Ploski - Haćki (niedaleko Bielska Podlaskiego)

Wszystkie wymienione odcinki drogi ekspresowej S19, od Krynic na północny zachód od Białegostoku, aż po Haćki koło Bielska Podlaskiego, tworzą podlaski fragment Via Carpatii, który jest już fazie w realizacji. Łączna długość tych odcinków to 56,4 km (oś północ - południe).

Odcinek Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód, choć nie długi, to jest jednak bardzo ważny. To w ramach tego zadania powstanie węzeł Białystok Zachód (typ WA pełna koniczyna), łączący dwie drogi ekspresowe – powstającą S19 z istniejącą S8. W ramach budowy węzła wykonana będzie też przebudowa S8 na długości około 1,9 km.

Zadanie obejmować będzie też budowę 13 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok - Ełk.

Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas) i będzie przystosowana do obciążeń 11,5 t/oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca.

Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.

To kolejny odcinek S19, który będziemy realizowali. Jak już informowaliśmy, oferta na budowę odcinka trasy  S19 Via Carpatia na odcinku Ploski-Haćki - złożona przez konsorcjum firm: Unibep, Budrex i Value Engineering – została wybrana przez GDDKiA jako najkorzystniejsza. Wartość kontraktu to 305,4 mln zł brutto.

Na odcinku Ploski - Haćki o długości 8,89 km będzie 13 dużych obiektów inżynierskich oraz 14 przepustów które będą pełnić funkcję przejść dla zwierząt jak również funkcję przeprowadzania cieków. Zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) - Haćki Wschód i Haćki Zachód.  Powstanie także prawie 215-metrowy most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi. 

​​​​​​​Cała przyszła trasa S19, która będzie biegła wzdłuż wschodniej granicy Polski jest elementem międzynarodowej trasy Via Carpatia z północy na południe Europy i ma mieć w Polsce 580 km.


Let's be
in touch!

Newsletter

Monday Development sp. z o.o.Oddziału Infrastruktury Unibep SAUnibep SAUnidevelopment SAUnihouse SA

© 2022  UNIBEP S.A. All rights reserved.  | Design Sensorama

Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Analytical cookies
These cookies are particularly intended to enable the website administrator to monitor the website traffic statistics, as well as the sources of traffic. Such data is typically collected anonymously.
Google Analytics
Accept
Decline
Niezbędne
Essential cookies
These cookies are necessary for the correct operation of the website and therefore cannot be disabled on this level; the use of these cookies does not involve the processing of personal data. While you can disable them via your browser settings, doing so may prevent the website from working normally.
Accept
Decline
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.
AddThis
Accept
Decline
Save