Między Deniskami a Haćkami powstaje nowoczesna droga ekspresowa – fragment trasy S19, która jako część szlaku Via Carpatia połączy północ z południem Europy. To nie tylko techniczna inwestycja, ale impuls do rozwoju regionu i poprawy jakości życia jego mieszkańców. Dla zespołu Unibep to projekt wymagający, ale zarazem wyjątkowo satysfakcjonujący.
Półmetek za nami – z przewagą
Realizacja inwestycji osiągnęła już ponad 50% zaawansowania. Prace ziemne zbliżają się do finału – ukończono 75% robót, a na obiektach mostowych zaawansowanie przekroczyło 55%. Za nami są już wszystkie roboty przygotowawcze – wycinka drzew, usunięcie ziemi urodzajnej, wymiana słabonośnych gruntów oraz rozbiórki obiektów kolidujących z trasą. Co ważne, wykonano też pełny zakres prac palowych – zarówno pod nasypami, jak i pod konstrukcjami inżynierskimi.
To, co przed nami, to kontynuacja robót konstrukcyjnych, branżowych oraz bitumicznych – etap, w którym tempo i precyzja są równie ważne jak koordynacja działań wielu zespołów.
O krok przed harmonogramem
Budowa nie tylko przebiega zgodnie z planem – wręcz go wyprzedza. Dzięki łagodnej zimie i odpowiednio zaplanowanemu zaangażowaniu zasobów, prace prowadzone są z miesięcznym wyprzedzeniem względem harmonogramu. Taka przewaga to zasługa zespołu, który z wyprzedzeniem planuje każdy etap, zapewniając płynność procesów nawet przy niespodziewanych okolicznościach.
Zaawansowane technologie pod stopami
Nietypowe warunki gruntowe – zróżnicowane, wymagające różnorodnych metod wzmocnień – były jednym z największych wyzwań dla zespołu inżynierskiego. Jednocześnie dla wielu pracowników to pierwszy projekt tej skali – złożony, dynamiczny, ale też dający unikalną szansę rozwoju zawodowego.
Na odcinku Deniski–Haćki zastosowano różnorodne technologie wzmocnień gruntowych – m.in. pale BMC, CMC, CFA, DSM, kolumny DR oraz prefabrykaty palowe. Było to niezbędne ze względu na złożone warunki geologiczne – miejscami nawet 12 metrów pod ziemią zalegały warstwy torfu. Aby zapewnić stabilność nasypów i obiektów inżynierskich, konieczne było wykonanie ponad 5000 pali wzmacniających, co czyni ten etap jednym z najbardziej wymagających, a zarazem imponujących technologicznie na całej trasie.
Wielobranżowa koordynacja – kluczowy test organizacji
Przy inwestycjach klasy S wyzwania nie kończą się na technologii. Ogromny zakres prac, mnogość podwykonawców, a także skala logistyczna projektu wymagają doskonałej organizacji i komunikacji. Codzienne odprawy, bieżące analizy postępu i planowanie kolejnych kroków pozwalają utrzymać rytm i eliminować ryzyko przestojów.
Projekt zakłada minimalizację wpływu na środowisko. Zaplanowano pięć przejść dla zwierząt średnich i dużych oraz sześć przepustów ekologicznych dla małych gatunków. Wprowadzono też ogrodzenia ochronne i płotki naprowadzające dla płazów. Aktualnie teren budowy został wygrodzony, by zapewnić ochronę lokalnym siedliskom.
Zespół i partnerstwo – 250 osób i wspólny cel
Każda inwestycja tej skali to współdziałanie inwestora, wykonawcy, projektanta i nadzoru inwestorskiego. Na budowie S19 komunikacja opiera się na transparentnych procedurach i wzajemnym zaufaniu – formalnym i codziennym. Stałe narady, raportowanie i bezpośredni kontakt w terenie gwarantują, że każdy etap prac jest dobrze zorganizowany.
W realizację inwestycji zaangażowanych jest około 250 osób. Większość robót wykonują wyspecjalizowani podwykonawcy – od teletechniki, przez instalacje sanitarne, po sieci energetyczne. Kluczowa rola Unibepu to koordynacja, nadzór, planowanie i utrzymanie tempa. Dzięki sprawdzonej współpracy i wspólnemu celowi – jakość i efektywność idą tu w parze.
Zaangażowanie, które widać każdego dnia
Dla zespołu Unibep praca przy tej inwestycji to powód do dumy. Z każdym zakończonym etapem rośnie satysfakcja – z widocznych efektów i z wpływu, jaki projekt ma na region. Presja pierwszych miesięcy została zastąpiona dobrze działającym rytmem pracy, wzajemnym zaufaniem i zespołową energią.
„To nie jest zwykła budowa. Tutaj liczy się dokładność, dobra organizacja i praca zespołowa. Wszyscy mamy świadomość, że realizujemy coś naprawdę istotnego – dla ludzi, dla regionu, dla całej Polski” – mówi Bartłomiej Kalinowski, Kierownik Robót.
Do działania oraz analizy naszej strony używamy plików cookies i podobnych technologii. Pomagają nam także zrozumieć w jaki sposób korzystasz z treści i funkcji witryny. Dzięki temu możemy nadal ulepszać i personalizować korzystanie z naszego serwisu. Zapewniamy, że Twoje dane są u nas bezpieczne. Nie przekazujemy ich firmom trzecim. Potwierdzając tę wiadomość akceptujesz naszą Politykę plików cookies.
Te pliki cookie mają na celu w szczególności uzyskanie przez administratora serwisu wiedzy na temat statystyk dotyczących ruchu na stronie i źródła odwiedzin. Zazwyczaj zbieranie tych danych odbywa się anonimowo.
Google Analytics
Akceptuję
Odrzucam
Niezbędne
Niezbędne pliki cookies
Te pliki cookie są konieczne do prawidłowego działania serwisu dlatego też nie można ich wyłączyć z tego poziomu, korzystanie z tych plików nie wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. W ustawieniach przeglądarki możliwe jest ich wyłączenie co może jednak zakłócić prawidłowe działanie serwisu.
Akceptuję
Odrzucam
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.