07 listopad 2024

Postępy w budowie drogi ekspresowej S19 Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód

Droga ekspresowa S19 na odcinku Krynice -  Dobrzyniewo - Białystok Zachód to ambitna inwestycja realizowana przez konsorcjum firm PORR SA i Oddział Infrastruktury Unibep SA w ramach międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia. Ten strategiczny odcinek połączy północ z południem Europy, wspierając rozwój gospodarczy i integrację regionalną. Budowa rozpoczęła się w marcu 2024 roku, a zakończenie zaplanowano na drugi kwartał 2026 roku.

Skala przedsięwzięcia i kluczowe elementy budowy

Prace nad realizacją drogi S19 obejmują ponad 10-kilometrowy odcinek nowoczesnej, dwujezdniowej trasy o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, o szerokości 3,5m, z dodatkowym pasem awaryjnym szerokości 2,5m i szerokim pasem rozdziału między jezdniami. Integralnym elementem tego projektu będzie węzeł Białystok Zachód, który połączy drogę S19 z istniejącą już S8, tworząc kluczowy punkt komunikacyjny regionu. Będzie to największy węzeł drogowy w województwie podlaskim. Skala budowy obejmuje nie tylko nawierzchnię drogową, ale także budowę 13 obiektów mostowych oraz 11 przepustów ekologicznych, które pozwolą na bezpieczne przemieszczanie się zwierząt.

Dynamiczny postęp prac

Prace nad budową S19 prowadzone są zgodnie z harmonogramem i przebiegają bardzo sprawnie. Dotychczas wykonano wykopy o łącznej objętości ponad 620 tys. m³ z planowanych 973 tys. m³, co odpowiada 52 tysiącom pełnych ciężarówek – taka liczba pojazdów ustawiona jeden za drugim utworzyłaby linię o długości 832 km.

„Prace nad odcinkiem drogi S19 realizujemy zgodnie z harmonogramem, a ich tempo i jakość są możliwe dzięki zgranemu zespołowi i współpracy z firmą PORR. To już nasza trzecia wspólna inwestycja klasy S, dzięki czemu świetnie koordynujemy zadania, co widać po dotychczasowych wynikach: wykonaliśmy ponad 620 tysięcy m³ wykopów, 400 tysięcy m³ nasypów, 300 tysięcy m³ wymian gruntu  oraz wbudowaliśmy 32 tysiące ton masy bitumicznej.” - komentuje Kierownik budowy, Tomasz Klekotko

Nowoczesne technologie geotechniczne

Wymagające warunki gruntowe na trasie S19 stanowiły wyzwanie, które rozwiązano dzięki zaawansowanym technologiom geotechnicznym. Część obiektów inżynierskich posadowiono na palach CFA oraz prefabrykowanych palach wbijanych betonowych, co zapewnia stabilność nawet na trudnym gruncie. Z kolei w obszarach o głębokim zaleganiu gruntów nienośnych, podatnych na osiadanie, wdrożono technologię pionowych drenów, przyśpieszających ich konsolidację oraz nasypy przeciążeniowe. Technologia ta wzmacnia, znajdujące się w podłożu grunty z zawartością części organicznych , jednocześnie oferując alternatywę dla tradycyjnych wymian gruntów.

Droga S19 – nowa jakość transportu i integracja regionu

Budowa odcinka S19 Krynice - Białystok Zachód to inwestycja o ogromnym znaczeniu dla sieci drogowej regionu. Stanowi część korytarza Via Carpatia, który w Polsce obejmuje 580 km i który docelowo połączy państwa bałtyckie z południem Europy.


Kontakt dla mediów

  • (48 85) 731 80 10

Bądźmy
w kontakcie!

Newsletter

Monday Development sp. z o.o.Oddziału Infrastruktury Unibep SAUnibep SAUnidevelopment SAUnihouse SA

© 2024  UNIBEP S.A. All rights reserved.  | Realizacja Sensorama

Zapamiętaj ustawienia
Ustawienia plików cookies
Do działania oraz analizy naszej strony używamy plików cookies i podobnych technologii. Pomagają nam także zrozumieć w jaki sposób korzystasz z treści i funkcji witryny. Dzięki temu możemy nadal ulepszać i personalizować korzystanie z naszego serwisu. Zapewniamy, że Twoje dane są u nas bezpieczne. Nie przekazujemy ich firmom trzecim. Potwierdzając tę wiadomość akceptujesz naszą Politykę plików cookies.
Zaznacz wszystkie zgody
Odrzuć wszystko
Przeczytaj więcej
Analityczne pliki cookies
Te pliki cookie mają na celu w szczególności uzyskanie przez administratora serwisu wiedzy na temat statystyk dotyczących ruchu na stronie i źródła odwiedzin. Zazwyczaj zbieranie tych danych odbywa się anonimowo.
Google Analytics
Akceptuję
Odrzucam
Niezbędne
Niezbędne pliki cookies
Te pliki cookie są konieczne do prawidłowego działania serwisu dlatego też nie można ich wyłączyć z tego poziomu, korzystanie z tych plików nie wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. W ustawieniach przeglądarki możliwe jest ich wyłączenie co może jednak zakłócić prawidłowe działanie serwisu.
Akceptuję
Odrzucam
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.
AddThis
Akceptuję
Odrzucam