05 październik 2020

Będziemy budować drogę Bielsk Podlaski - Hajnówka

To było nietypowe podpisanie umowy – 5 października 2020 r. w samym centrum Bielska Podlaskiego Artur Kosicki, Marszałek Województwa Podlaskiego i Adam Poliński, Dyrektor Infrastruktury Unibep SA, czyli firmy, która wspólnie z partnerami wykona przebudowę drogi  Bielsk Podlaski-Hajnówka, złożyli oficjalne podpisy pod dokumentem.

Droga wojewódzka nr 689 na odcinku Bielsk Podlaski – Hajnówka ma długość ponad 24 kilometrów.  Inwestycja będzie prowadzona w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Zrealizuje ją konsorcjum firm z bielskim Unibepem SA jako liderem. Partnerami są „Maksbud” Sp. z o.o – firma z Bielska Podlaskiego i warszawskie przedsiębiorstwo „Value Engineering” Sp. z o. o.

- Bardzo nas cieszy, że lokalne firmy będą budować drogę Bielsk Podlaski – Hajnówka. Razem z partnerami udowodniliśmy już nie raz, że potrafimy wspólnie efektywnie pracować. Deklaruję, że zrobimy wszystko, by za ok. dwa lata podróżni jeździli szeroką bezpieczną trasą – powiedział w  czasie spotkania Adam Poliński, Dyrektor Infrastruktury Unibep SA.

Przebudowywany odcinek DW 689 znajduje się w gminach Bielsk Podlaski, Orla, Czyże i Hajnówka. Ponad 24-kilometrowy odcinek drogi zostanie rozbudowany i poszerzony, a także m.in. powstanie obwodnica miejscowości Hołody, przebudowane będą zjazdy, skrzyżowania i most na Orlance. W miejscowościach, przez które droga przebiega droga, powstaną chodniki.

Koszt inwestycji to blisko 115 mln zł. Zamawiającym jest Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzki w Białymstoku, jednostka podległa Urzędowi Marszałkowskiemu Woj. Podlaskiego. Całość zostanie sfinansowana z funduszu rządowych.

Rozpoczęcie prac projektowych nastąpi w ciągu 5 dni od dnia zawarcia umowy, a zakończenie w ciągu dalszych 16 miesięcy (lub 27 miesięcy w sytuacji konieczności sporządzenia w ramach postępowania zmierzającego do uzyskania decyzji środowiskowej raportu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko), natomiast prace budowlane mają potrwać 21 miesięcy, licząc od przekazania terenu budowy.

Według wstępnych szacunków remontowany odcinek ma być gotowy pod koniec 2023 r.

Na zdjęciu: Moment podpisania umowy; Artur Kosicki, marszałek woj. podlaskiego (z lewej) i Adam Poliński, Dyrektor Infrastruktury Unibep SA